$view, 'options'=>$compress_options, 'jsmin'=>$jsmin, 'user_agent'=>$user_agent) ); ?> PoloGT
Polo GT logo
Copyright 2011   •   All Rights reserved   •   E-Mail: roel@pologt.nl
DSC00098
De Roest
Zoals elke auto van 30 jaar had de GT last van de roestduivel. De meeste roest is ontstaan tijdens stilstand. Hierdoor zijn normale plekken onaangetast maar andere plekken juist weer geroest.

Wat ontbreekt in het roestlijstje ( in vergelijking met vele andere polo's uit die jaren:

1. De wielkastranden achter

Met uitzondering van wat beginnende plekjes (linker foto) is er geen roest op de randen te vinden. Dit ondanks een gebrek aan lak op de randen...
Waar had de roestduivel toegeslagen?
2. De accubak
foto nog toevoegen
2. De deuren
2. De voorschermen
3. De wielkastrand bij de vuhals.

Dit is een standaard probleem bij een polo. Een lekkende tank lost de berschermlaag op en daarna heeft roest vrij spel.

Enige oplossing: nieuw plaatmateriaal.
4. De dakgoot

Helaas hebben op het dak bladeren gelegen. Hierdoor is het bij de dakgoot gaan roesten.
5. De parafan

Zoals je ziet behoorlijk wat roest.

Deze roest was waarschijnlijk ook de reden dat er water in de polo stond.
Water liep via het rubber naar binnen.
7. De A-stijl onderaan aan de bijrijderskant.

Plaatmateriaal is onderaan erg dun geworden.

Bij vervanging bleek ook de dorpel aardig verroest. (nog net zichtbaar links)

Beide zijn uiteindelijk vervangen door nieuw plaatmateriaal
De deuren worden vervangen door nieuwe exemplaren
De voorschermen waren vooral aan de onderzeide verroest.

De voorschermen worden uiteindelijk vervangen door nieuwe exemplaren (origineel VAG)
6. Het front

Roest bij de verbinding tussen front en voorscherm.
Het lijkt me duidelijk dat het voorscherm hier ook doorgeroest was.
8. De dorpel bijrijderskant.


Onderaan zichtbaar. Uiteindelijk vervangen door nieuw plaatmateriaal
Zie voor het vervolg het tabblad 'restauratie'
9. Krikpunt bijrijderskant.


Helaas niet zichtbaar van onder. Roest bij een polo vaak van onder uit door de bodem van de polo.

Wat je nog wel net kunt zien is hoe weinig lak er aan de binnenkant zit. Het is dan ook geen wonder dat dit vaak gaat roesten.....
Polo GT roest bij de wielkastrand
Polo GT roest bij de wielkastrand
Polo GT roest bij de voorschermen
Polo GT roest bij de vulhals
Polo GT roest bij de dakrand
Polo GT roest bij de parafan
Polo GT roest bij de parafan
Polo GT roest bij de parafan
Polo GT roest bij het front
Polo GT roest bij de A-stijl
Polo GT roest bij de dorpel
Polo GT roest bij het krikpunt
Polo GT roest bij de deuren
 
.nl
Adverteren bij Daisycon